1 April 2012

Awal Mula, Pertama Mula

Hanya ingin mengucapkan selamat datang ke Ini Blog Saya. Semoga apa yang bakal saya tulis di laman ini, dapat memberikan manfaat kepada semua. Segalanya tentang isi hati saya yang berlandaskan kepada kehidupan seharian sebagai seorang isteri dan wanita berkerjaya. Apa yang ingin saya katakan, kehidupan saya sangat bahagia di samping suami walaupun ALLAH Yang Maha Berkuasa belum kurniakan anak disisi kami sebagai penyeri dalam rumahtangga namun, saya redha kerana saya tahu ALLAH Lebih Mengetahui. Saya petik satu ayat: 

Kadang-kadang... DIA tak bagi apa yang kita MAHUKAN, tapi DIA bagi apa yang kita PERLUKAN! 

Jadi, kenapa harus dipersoalkan lagi? Sedangkan kita tahu dan kita percaya dengan hikmah disebaliknya! Apa yang penting, kehidupan mesti diteruskan dengan sabar, tabah, redha dan percaya kepada ALLAH. InsyaALLAH, semua ikhtiar dan usaha yang tak jemu-jemu dan rintihan melalui doa yang kita tadahkan... akan dimakbulkan oleh ALLAH. Seharusnya kita bersyukur kerana kita adalah insan terpilih untuk menerima ujian ini yang sangat besar ganjarannya jika kita terus bersabar serta redha. :)

2 comments:

Unknown said...

As salam dear,

Welcome to blogsphere world! Nice to know you... Insya'Allah, Allh knows best for His Hamba... Berusaha, Tawakal & Berdoa... Don't give up! :)

Salam ukhuwah fillah~

Nur Iman said...

Mekasih Marya Yusof :)